سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مایه توانگری خردمند، حکمتش و مایه عزّت وی قناعتش باشد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 12:27 عصر

معتاد خیابانی


افتاده در باد (11)



برای خواندن مقاله ی قبل اینجا را کیک کنید.


 


دیر زمانی است که با مطرح شدن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، نوک پیکان بسیاری از سازمان‌های مسئول به طرف پلشتی ظاهری این پدیده ی شوم یعنی معتادان، نشانه‌گیری می‌شود. غافل از اینکه چرخه مواد مخدر با فرایندی از قبیل، کاشت، داشت، برداشت، تولید، ترانزیت، توزیع، و در نهایت مصرف همراه است . تأکید بیش از اندازه بر یک بخش، موجب نادیده گرفتن سایر مولفه‌ها می‌شود.


 


اخیراً مصاحبه‌هایی را در نشریات می‌خواندیم که با معتادان خیابانی برخورد خواهد شد و هر معتادی که تحت درمان نباشد، توسط نیروهای انتظامی دستگیر و به مراکز نگهداری اعزام خواهد شد. شاید برای شما هم سوال باشد که معتاد خیابانی یعنی چه؟


 


معتاد خیابانی، معضلی است که نه تنها در ایران بلکه در سایر ملل مترقی نیز مشکل آفرین شده است. این معتادان که به دلایل متعدد از جمله اختلال در عملکرد اجتماعی، خانوادگی، شغلی، اقتصادی، شخصیتی و از همه مهمتر انتقال بیماریی‌های مسری و عفونی همچون AIDS دچار مشکل شده‌‌اند، دارای ویژگی‌های عمومی ای هستند که اگر مقداری تأمل کنیم، برخی از این ویژگی‌ها را در اطراف خودمان خواهیم دید، از جمله ویژگی‌های این افراد عبارت است از:


 ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ