سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نگاه داشته شده، مانند چراغ سرپوشیده است . [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 89 شهریور 27 , ساعت 11:1 صبح

دوران نامزدی و دوران عقد


دوران نامزدی:


دوران نامزدی در بین جوامع مختلف تعاریف متفاوتی دارد.
برخی فاصله ی بین عقد و عروسی را دوران نامزدی محسوب می کنند.و برخی نیز از زمان خواستگاری رسمی تا زمان عقد را نامزدی می گویند. اما به هر حال این دوران، دوران طلایی زندگی مشترک نامیده می شود و با توجه به اینکه شدت علاقه و صمیمیت در حد اعلای خود می باشد بهترین دوران جهت ایجاد تغییراتی در روحیه و خلق وخوی و شبیه شدن می باشد.این دوران زوجین را آماده ورود به زندگی مشترک می کند.در این دوره ارتباط نامزدها با یکدیگر بیشتر می شود و در این ارتباط بیشتر، شناخت افراد از یکدیگر عمق پیدا می کند. در دوران نامزدی، خانواده و دوستان فرد وارد رابطه می شوند.و فرد قبل از ازدواج می تواند با آنها آشنا شود.شناخت شبکه ی ارتباطی نامزد، شناخت خانواده ی نامزد و شناخت دوستان نامزد و بیرون رفتن با او این فرصت را فراهم می کند تا زوجین بتوانند شناخت های قبلی خود را بازنگری کنند و بتوانند آینده ی خود را تا حدودی ببینند و برای زندگی مشترک آماده شوند.
شیرینی و جذابیت دوران نامزدی دارای دلایل زیادی می باشد که به برخی از آنها در اینجا اشاره خواهیم نمود. یکی از مهمترین علل جذابیت این دوران آن است که در این دوران معمولاً افراد چه پسر و چه دختر بسیار امیدوارانه زندگی می کنند.در واقع امید و آرزو یکی از بهترین عوامل شادی بخش زندگی و ناامیدی یک از بزرگترین عوامل تلخ کننده ی زندگی انسان می باشد.معمولاً در زندگی نامزدها همیشه صحبت از وعده و وعید و امیدواری است و ناامیدی و اندوهگینی بسیار به ندرت به چشم می خورد. آنها آرزوهای دور و درازی دارند بسیار بلند پروازانه فکر می کنند و هر دو در آرزوی سعادت و خوشبختی همدیگر هستند. در این دوران پسرو دختر می توانند تا حدودی به هم نزدیک باشند و از نظر جوَ خانواده و اجتماع نیز به علت کنار هم بودن فشاری احساس نمی کنند و می توانند به منزل همدیگر رفت و آمد داشته باشند برای همدیگر هدایا بخرند و خلاصه اینکه از شر تنهایی دوران مجردی برای همیشه نجات پیدا می کنند. اما دوران نامزدی با تمام لذت ها و شیرینی های آن نباید صرفاً برای تفریح و خوشگذرانی گذرانده شود. در دوران نامزدی پسر و دختر وظایف خاصی به عهده دارند که باید در انجام آن کوشا باشند. دوران نامزدی اصطلاحاً دوران آشنایی و شبیه شدن نامیده می شود. در این دوران عشق و علاقه ی شدیدی بر روابط بین پسر و دختر حاکم می باشد و شدت این عشق و علاقه به حدی است که هردو فقط خوبیهای همدیگر را می بینند، تمایل زیادی دارند به اینکه رفتارشان مورد پسند طرف مقابل باشد و از آزرده خاطر کردن همدیگر به شدت اجتناب می کنند. حال با وجود این شرایط این دوران بهترین
زمان است که هر دو سعی کنند شبیه همدیگر بشوند.دوران نامزدی بهترین دورانی است که هر فردی می تواند بسیاری از عادات زشت و ناپسند خود را ترک کند.بسیاری از جوانانی که به هر دلیلی به مواد مخدر گرایش دارند در این دوران می توانند از شر اعتیاد نجات پیدا کنند. روابط فرد با دوستان مجرد خود تا حدودی کم می شود از احساس تنهایی نجات پیدا می کنید و از همه مهمتر با کسی بنای دوستی و همنشینی را گذاشته اید که خیرخواه واقعی شماست و سعادت شما سعادت او است و خلاصه اینکه بیش از همه به خیر و صلاح شما می اندیشد.
زوجین باید آگاه باشند که دراین دوران به همدیگر شدیداً عشق ورزی نمایند. هرگز همدیگر را با اسم تنها صدا نکنند بلکه باید همیشه از پسوند جانم و عزیزم در صحبت های خود استفاده کنند.و از همه مهمتر اینکه باید این عشق و علاقه را پایدار نمایند یعنی اینکه بعد از ازدواج نیز آن را حفظ کنند و مانع از بازگشت همسر خود به عادت های ناخوشایند دوران مجردی بشوند.
اگر دوران نامزدی به روش درست استفاده شود، آینده ی رضایت بخش زندگی زناشویی تضمین خواهد شد.در این دوران احساسات و عواطف بسیار قوی هستند و نامزدها تمایل دارند که شدیداً دل همدیگر را به دست آورند لذا برای افراد دانا و آگاه بهترین فرصت برای اصلاح رفتار نادرست است. بسیاری از افرادی که به هر دلیلی تحصیلات خود را ادامه نداده اند با درخواست نامزد خود تحصیلات را آغاز می کنند.بسیاری از افرادی که
عادات زشت و ناپسند دارند مانند مصرف مواد مخدر دوران نامزدی بهترین فرصتی است که این عادات را به طور کامل ترک نمایند. چهار قانون عشق و محبت وجود دارد که باید در دوران نامزدی به آنها توجه زیادی داشته باشید.


چهار قانون عشق و محبت


ادامه مطلب...



لیست کل یادداشت های این وبلاگ